بازاریابی دیجیتال چیست ؟
بازاریابی دیجیتال با استفاده از دستگاه های الکترونیکی اینترنت ، تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و کانال های دیگر انجام می شود که برای محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد ، اما دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
برخی از کارشناسان بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال را اقدامی کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتریان و روشرهای جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی را دارد. بازاریابی دیجیتال یک زمینه گسترده است ، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل ، بازاریابی محتوا ، سیستم عامل های جستجو ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.
درک بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو ، تبلیغات ایمیل و توییت های تبلیغاتی است – هر چیزی که شامل بازاریابی با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری باشد.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
- آنالیز و تحلیل داده
- بهینهسازی موتور جستجو
- مدیریت شبکههای اجتماعی و تحلیل
- تبلیغات کلیکی ( PPC )
- پوش نوتیفیکیشن
- رپورتاژ آگهی
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی از طریق ایمیل
- چت آنلاین
- بازاریابی وابسته
- بازاریابی ویدیویی
آنالیز و تحلیل داده
بعد از این که از کمپین های تبلیغاتی استفاده کردیم ، باید آن را تحلیل کنیم. پلتفرم های زیادی برای این کار وجود دارد که به کمپین کمک بسیاری کند. دو نوع تحلیل گر قوی و معروف به اسم گوگل آنالیتیکس و متریکس می تواند به تحلیل درست کمک کند.
بهینهسازی موتور جستجو
همانطور که پلتفرم های زیادی برای تحلیل کمپین شما وجود دارد ، ابزارهایی نیز برای دیجیتال مارکتینگ هستند که در بهینهسازی موتور جستجو کمک کننده هستند. مثل : SEMrush که برای بهتر شدن رتبه در نتیجه گوگل می باشد.
مدیریت شبکههای اجتماعی و تحلیل
یرای مدیریت همه شبکه های اجتماعی که دارید همزمان در یک داشبورد ابزارهای مختلف و زیادی وجود دارد ، ابزارهای زیادی در رابطه با این کار وجود دارد که چند نمونه از نوع ایرانی آن را به شما معرفی میکنیم : سوشیالو ، کاوان ، نوین هاب و …
تبلیغات کلیکی (PPC)
تبلیغات کلیکی برای کاربرانی که از اینترنت استفاده می کنند در تعدادی از سیستم عامل ها می باشد ، هرشخصی می تواند از این تبلیغات در شبکه های Facebook ، Twitter ، Pinterest ، LinkedIn ، Bing و Google استفاده کند. به این صورت می باشد که اگر کسی در این سیستم ها یک محصول یا خدماتی را جستجو کند تبلیغ مورد نظر نشان داده می شود.
نکته : سیستم عامل های محبوب ( PPC Google Ads ) و ( Facebook Ads ) می باشند.
پوش نوتیفیکیشن
کاملا شبیه به پیامک یا همان ( SMS ) می باشد ، چیزی که از طریق پوش نوتیفیکیشن ارسال می شود عکس ، متن و تیتر است. کاربران بعد از کلیک روی پیام شما اپلیکیشن و یا وب سایتتان برای آن ها باز می شود و وارد آن می شوند.
رپورتاژ آگهی
یکی دیگر از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ رپورتاژ آگهی است که می تواند کمک زیادی به مورد توجه قرار گرفتن کاربران در این زمینه به شما بکند ، رپورتاژ آگهی است. برندها و مشاغل برای افزایش فروششان ، افزایش آگاهی برندشان و یا سئو در رسانه ها یک محتوا انتشار می دهند به اسم ریپورتاژ آگهی.
بازاریابی محتوا
هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان واقعی از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و از طریق رسانه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل ، سئو یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها ، کتاب های الکترونیکی ، دوره های آنلاین ، اینفوگرافی ، پادکست و وبینار است.
بازاریابی از طریق ایمیل
یکی از بازاریابی هایی که هنوز هم تاثیرگذار است بازاریابی از طریق ایمیل می باشد. این نوع بازاریابی برای اشخاص و مشتری های واقعی و علاقه مند به برند شما می باشد.
چت آنلاین
چت آنلاین را بسیاری ها بعد از ورود به سایت های مختلف دیده اند ، به صورت یک باکس کوچک در قسمت های مختلف سایت وجود دارد و شخص می تواند به راحتی چت را انجام دهد و درخواست خود را با پشتیبان در میان بگذارد. سایت های ایرانی زیادی وجود دارند که در این زمینه به برند و مشاغل کمک می کنند ، مثل : دیالوگ ، رای چت ، دینگ چت و …
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است. با بازاریابی شرکت های وابسته ، افراد تأثیرگذار محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر زمان که فروش انجام می شود یا معرفی می شود ، کارمزد دریافت می کنند. بسیاری از شرکت های معروف مانند آمازون برنامه های وابسته دارند که ماهانه میلیون ها دلار به وب سایت هایی که محصولاتشان را می فروشند پرداخت می کنند.
بازاریابی ویدیویی
YouTube به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیم خرید بگیرند ، چیزی یاد بگیرند ، یک مرور را بخوانند یا فقط برای سرگرمی به YouTube وارد شوند.
چندین سیستم عامل بازاریابی ویدئویی از جمله Instagram ، Facebook Videos و یا حتی TikTok وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده کنید. شرکت ها با ادغام ویدیو با سئو ، بازاریابی محتوا و فعالیت های گسترده بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بیشترین موفقیت را در مورد ویدیو پیدا می کنند.
تعداد و انواع ابزارهایی که برای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود خیلی زیاد هستند. ما در این مقاله سعی داشتیم که مهم ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که بتوانید با این ابزارها شما نیز بتوانید یک تصمیم و انتخاب درست ، برای کمپین خود داشته باشید.
امیدواریم که این مطلب ( دیجیتال مارکتینگ چیست ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت لایک پرس مراجعه کنید.