از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

 از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ؟ در تمام شبکه های اجتماعی معمولا قوانین یکسان و خاصی برای استفاده از آنها وجود دارد. اینستاگرام نیز جز یکی از همین شبکه هاست و قوانینی را برای کاربرانی که از این شبکه استفاده می کنند گذاشته است.

در اینستاگرام می توانید مواردی که تخلف و خلاف قوانین هستند اعم از پست ، کامنت یا اکانت را گزارش دهید یا به عبارتی ریپورت کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم؟

هیچکس نمی تواند متوجه ریپورت شدن در اینستاگرام شود ، چون بعد از ریپورت شدن هیچ اعلان و یا اخطاری برای کاربر ارسال نمی شود. اینستاگرام گزارش را بررسی می کند و بر اساس آن اقدام به ریپورت کردن شخص می کند. البته بستگی به نوع گزارش دارد که ممکن است با یک یا دو گزارش ، اکانت را غیر فعال کند.

چگونگی گزارش دادن یک پست در Instagram

اگر حساب Instagram دارید و یا ندارید فرقی ندارد ، می‌توانید سوء استفاده، اسپم یا هر چیز دیگری را که مطابق با دستورالعمل‌های  اینستاگرام نیست، گزارش کنید.

گزارش یک پست

  1. روی از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ( iPhone ) یا از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ( Android ) در بالای پست ضربه بزنید.
  2. روی گزارش ضربه بزنید.
  3. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

گزارش یک پروفایل

  1. گزینه از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ( iPhone ) یا از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ( Android ) در بالا سمت راست نمایه انتخاب کنید.
  2. روی گزارش ضربه بزنید.
  3. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

چگونگی گزارش یک موضوع، از Instagram روی وب 

اگر از Instagram روی وب ( مثلاً، روی یک رایانه یا مرورگر وب ) استفاده می‌کنید و چیزی را می‌بینید که مطابق با دستورالعمل‌های اینستاگرام نیست، می‌توانید حساب شخصی که آن را پست کرده است یا خود پست را گزارش کنید.

  • برای گزارش حساب یک شخص، به نمایه او بروید و روی از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم در کنار نام کاربری اش کلیک کنید. گزارش کاربر را انتخاب کنید. سپس روی نوع حسابی که می‌خواهید گزارش نمایید کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
  • برای گزارش کردن یک پست، روی از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم در بالا سمت راست پست کلیک کنید. سپس روی گزارش نامناسب کلیک و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

نکته : توجه داشته باشید که گزارش شما بی‌نام است، به جز در صورتی که گزارش درباره تخلف است. حسابی که گزارش کردید فرد گزارش دهنده ( یعنی شما ) را مشاهده نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید
چگونه اینستاگرام را اپدیت کنیم

سوء استفاده و هرزنامه

می‌توانید پست‌ها، نظرات و افراد نامناسبی را که دستورالعمل‌ها و شرایط استفاده درست را دنبال نمی‌کنند، درست در زمانی که آنها را مشاهده می‌کنید، با استفاده از ویژگی‌های گزارش داخلی گزارش کنید.

  1. روی از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم در زیر پست ضربه بزنید.
  2. در قسمت نظر ( iPhone ) را به سمت چپ بکشید یا روی نظر ( Android ) برای گزارش دادن ضربه بزنید و گزارش کنید.
  3. روی از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم (iPhone) یا از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم (Android) ضربه بزنید.
  4. روی گزارش این نظر ضربه بزنید.
  5. گزینه ( اسپم است ) و یا ( نامناسب است ) را انتخاب کنید.
  6. گزینه‌ای را انتخاب کنید که چرا یک نظر توهین ‌آمیز است.

نکته : اگر شخصی نظری نامناسب درباره پست شما بگذارد، می‌توانید آن را حذف کنید.

اگر موردی مشاهده کردید که فکر می‌کنید کلاهبرداری است، باید از پاسخ به کلاهبرداری اجتناب کنید و آن را به Instagram گزارش کنید.

کلاهبرداری‌های روی Instagram وقتی اتفاق می افتد که بعضی افراد حساب‌های جعلی ایجاد می‌کنند یا حساب‌های اینستاگرامی که شما دنبال می‌کنید را هک می‌کنند. این کلاهبرداران از این حساب‌های جعلی یا هک شده برای گول زدن شما و پرداخت پول یا ارائه اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند.

انواع کلاهبرداری هایی که باید ریپورت شوند

  • کلاهبرداری‌های عشقی:

کسانی که کلاهبرداری عشقی می‌کنند ، معمولاً یک پیام عاشقانه برای کسانی که نمی‌شناسند می‌فرستند، تظاهر می‌کنند طلاق گرفتند، بیوه هستند یا با مشکلی روبرو شده اند.
آن‌ها یک رابطه آنلاین ایجاد کرده و بعد ادعا می‌کنند برای هزینه پرواز یا ویزا به پول نیاز دارند. هدفشان جلب اعتماد شما است، بنابراین ممکن است پیش از درخواست پول ، تا چند هفته با شما صحبت کنند. مراقب باشید با افرادی که در زندگی واقعی نمی‌شناسید، درگیر اینگونه مکالمه‌ها نشوید.
  • کلاهبرداری‌های قرعه‌کشی:

معمولاً توسط حساب‌هایی انجام می‌شوند که خودشان را به جای یک فرد یا سازمان شناخته‌شده جا زده‌اند ( مانند یک سازمان دولتی یا یک پلتفرم رسانه اجتماعی ). این پیام‌ها ادعا می‌کنند شما در میان برندگان یک قرعه‌کشی هستید و می‌توانید با پرداخت مبلغ کمی به عنوان پیش‌پرداخت، پول خود را دریافت کنید.
ممکن است کلاهبردار از شما بخواهد اطلاعات شخصی خود، مثل آدرس حقیقی یا جزئيات حساب بانکی، ارائه کنید تا از آن برای فعالیت‌های مجرمانه دیگر استفاده کند.
  • کلاهبرداری وام:

این گونه افراد برایتان پیام می‌فرستند یا زیر پست‌های شما نظر می‌گذارند و در ازای دریافت مبلغ کمی به عنوان پیش‌پرداخت، وام‌های فوری با نرخ بهره کم به شما پیشنهاد می‌کنند.
پس از پرداخت مبلغ اولیه، ممکن است در ازای یک وام بزرگ‌تر از شما پول بیشتری درخواست کنند یا اینکه پس از انجام پرداخت، مکالمه را به اتمام برسانند و ناپدید شوند. از پرداخت هرگونه مبلغ به افرادی که نمی‌شناسید اجتناب کنید.
  • کلاهبرداری سرمایه‌گذاری جعلی:

ممکن است کلاهبرداران به شما قول مزایای مالی غیرواقعی بدهند، برای مثال : پیشنهاد کنند می‌توانند مبلغ کمی را به مبلغی بسیار بیشتر تبدیل کنند و از شما پول بگیرند.
این قول‌های غیرواقعی درباره سود سرمایه‌گذاری در نهایت باعث می‌شوند پولی که پرداخت می‌کنید ناپدید شود. بعضی از انواع سرمایه‌گذاری جعلی که باید مراقبشان باشید عبارتند از کلاهبرداری‌‌های « چند برابر کردن پول » ترفند پانزی یا فریب‌های « سریع ثروتمند شو ».
  • کلاهبرداری شغلی:

کسانی که کلاهبرداری شغلی می‌کنند از یک پست گمراه‌ کننده یا جعلی استفاده می‌کنند و سعی دارند اطلاعات شخصی شما یا پول به دست بیاورند. از پست‌های مرتبط با شغل که بیش از اندازه خوب هستند یا از شما می‌خواهند ابتدا مبلغی را پرداخت کنید، بپرهیزید.
وقتی روی یک لینک کلیک می‌کنید که از یک پست مربوط به یک شغل است، مراقب وب ‌سایت‌هایی که به نظر با پست شغلی ارتباطی ندارند یا از شما اطلاعات حساس ( مثل شماره شناسایی ) می‌خواهند اما از مرورگر امن ( https ) استفاده نمی‌کنند، باشید.
  • کلاهبرداری کارت اعتباری:

کلاهبرداران از اطلاعات مالی سرقت شده برای انجام خرید آنلاین استفاده می‌کنند یا دیگران را قانع می‌کنند کالاها یا خدمات را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی در بازار خریداری کنند. اگر روی کارت اعتباری خود متوجه فعالیت‌های مشکوکی شدید، باید مراتب را به مؤسسه مالی یا نیروی انتظامی محلی گزارش کنید.
  • خدمات اشتراک پولی:

کلاهبرداران به شما پیشنهاد می‌کنند تنها با انجام یک پرداخت کلی، یک اشتراک پولی را دریافت کنید یا به صورت مادام ‌العمر به خدمات اشتراک پولی دسترسی داشته باشید. از خرید خدمات اشتراکی از اشخاص ثالث و ناشناس خودداری کنید ، زیرا کلاهبرداران محصول را تحویل نمی‌دهند یا محصول آنطور که ادعا شده عمل نخواهد کرد.
  • کلاهبرداری فیشینگ:

زمانی که یک نفر سعی کند با ارسال یک پیام یا لینک مشکوک درباره اطلاعات شخصی شما سؤال بپرسد، فیشیگ رخ داده است. اگر یک کلاهبردار وارد حساب شما شود، ممکن است به مواردی مثل شماره تلفن یا آدرس ایمیل شما دسترسی پیدا کند. همچنین ممکن است رمز عبور شما را تغییر دهند تا شما نتوانید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

اگر می‌خواهید پستی را از فید گزارش کنید که در یک پیام برای شما ارسال شده است، می‌توانید روی پست ضربه بزنید و آن را گزارش کنید. اگر می‌خواهید مانع از ارسال پیام از طرف یک شخص به خودتان شوید، می‌توانید آن فرد را مسدود کنید یا پیجش را گزارش کنید.

بیشتر بخوانید
لایک ارزان

 

امیدواریم که این مطلب ( از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم ) مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای دیدن مطالب بیشتر به سایت لایک پرس مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم در اینستاگرام ریپورت شدیم

دیدگاهتان را بنویسید

Scroll to top